top of page

FSO Logosunu Tanıyalım!

Herkese merhaba.

İnternet sitesini oluşturmadan önce iletişimin ve paylaşmanın ne kadar önemli olduğunu göstermek istiyordum. Bir şeyin önemli olduğunu vurgulamak için temeli daha sağlam başlangıçlar yapmam gerektiğini düşündüm. Bu nedenle “yok artık, bir de logon mu olacak?” sorularına rağmen internet adresinin bir de logosu olması gerekirdi. Bir kaç deneme sonunda logoya karar vermiştim.

Bir süre geçtikten sonra sayfada tasarımı değiştirmem gerektiğini düşünüyor ve artık daha sade ve rahat olmasını arzuluyordum. 18 Aralık 2017 tarihinde yeniden yayınlanan sayfanın logosu üzerinde değişikler planlıyordum.

Farklı logolar tasarlamaya başladım. Bir yandan altın oranı araştırıyor bir yandan da renklerin psikolojisini inceliyordum.

Altın Oran nedir?

Altın oran aslında bir matematik değeri olan fi (φ) değeridir. Örneğin bir dikdörtgen altın orana göre böldüğünde, uzun kenarın kısa kenara oranı, toplam uzunluğun uzun kenara oranına eşittir. Yani bu değer 1,618 değerine denk gelir. Fibonacci sayılarının oranında yaklaşık bu değeri görebilirsiniz.

FSO Logosu ve Altın Oran

Bu oran mimari yapılarda ve sanat eserlerinde, daha da öncesinde doğada karşımıza çıktığı söylenmektedir. Bu nedenle “ilahi oran” olarak da adlandırılıyor. Akademik çalışmalarda altın oran ile tasarlanmış bir yüzeyi, gözün daha kolay algıladığı yer alıyor. Bu oranın beyne ulaşan en iyi görüntü olarak da ekleniyor.

Bir çok tasarım bu orana göre gün yüzüne çıkıyor diyebiliriz.

Tasarım yapmak kolay değildi.

Altın Oran ile logo çalışması

Bir kaç deneme yaparak ortaya logolar çıkarttım. Ancak ilk logo olmasının anlamı olduğundan dolayı kendisinden çok fazla uzaklaşmak istemedim. Üzerinde gerçekleştirdiğim küçük bir revizyonları sizlerle paylaşmak isterim.

İsmimin baş harflerini taşıyan FSO logosu biraz daha sert hatlara sahip oldu. “F” harfi “SO” grubuna göre farklı renk olmasının sebebi “SO” dedem aldığım isim olması nedeniyle geçmişimi, “F” harfi de geleceği vurguladığını göstermek... Siyaha yakın grinin geçmişin tecrübesini ve düşüncelerini gösterirken sarı rengini geleceğin farkına ve hızlı geliştiğine dikkat çekmek için tercih ettim. Ayrıca “F” harfinin “SO” grubuna ters duruşu yine farklı bakışı vurgulamak için küçük bir detaydır.

Bir slogan gerek!

En zorladığım bölüm ise bir slogan bulmaktı. İlk logoda bulunmayan slogan düşüncelerimi ve paylaşmak istediklerimi vurgulamalıydı. fatihsuatoyman.com.tr diğer sitelerden daha farklı bakış açısına sahip olmalı, daha farklı noktaları benimsemeli, farklı öğeler ortaya çıkarmalı... Zaman içerisinde “dünden farklı.” sloganı ortaya çıktı. Değişimin öneminin farkında ve her geçen gün daha farklı adımların atıldığına dair beni mutlu eden logonun güzel bir parçası oldu.

Farklı konularda ama hep aynı duygularla paylaşmaya devam edeceğim.

Görüşmek üzere.


GÜNCEL
SON PAYLAŞIMLAR
bottom of page