TOBB Türkiye Teknoloji Buluşmaları Trabzon'da!

02/04/2017

 Herkese merhaba.

 

30 Mart Perşembe günü TOBB ve TEB işbirliğinde, Turkcell ana sponsorluğunda ve eTicaretSEM tarafından organize edilen Türkiye Teknoloji Buluşmaları Trabzon’da ilk kez, toplamda 50. kez gerçekleşti. E-ticaret, girişim ve iletişim teknolojileri üzerine bir çok önemli şirketin tecrübelerini aktardığı ve tanıtımlarını gerçekleştirdiği etkinlikte ilgilenenler için önemli noktalar bulunuyordu.

 

Sadece sunumlar değil ayrıca fuaye alanında şirketler stantlarını açarak ürünleri ve hizmetleri hakkında bilgi verdiler ve etkinlik gününe özel Trabzon’a indirim sundular.

 

Açılış konuşmalarının ardından  Ana Sponsor Turkcell sunumu ile başladı. Günümüzün en hızlı şekilde büyüyen girişimlerinin önemli bir bölümü yazılım ve e-ticaret üzerine olduğu aşikar. Bunun en güzel örneği Harley Davidson şirket değerini 1 milyar dolara 86 yılda ulaştırırken Twitter bu değere yalnızca 3 yılda ulaştı. Şüphesiz ki akıllı telefon kullanımının artışı internet kullanımının artışına önemli katkı sağladı. Hatta internet hızları yetmedi giderek arttırıldı.

 

Bu arada belirtmem gerekir ki; Turkcell donanımları ile donatılan Trabzon Şenol Güneş Spor Kompleksi Türkiye'nin en teknolojik stadı olarak paylaşıldı.

 

Öncelik olarak yapılan anketlerde internet kullanımının nedenleri araştırıldığında yaklaşık %80 oranında sosyal medya kullanımı, %75 oranında video izlemek, %70 oranında haberleri takip etmek gibi nedenler ilk sıralarda yer alıyor. İnternet üzerinden ürün almak veya satmak için kullanımda yaklaşık %20 oranında ve bu oran yıllara göre artış gösteriyor.

 

Peki internet üzerinden alışveriş yapmak neden tercih ediliyor. Bunun bir çok sebebi açıklandı ancak en güçlü nedeni fiyat faktörü. Müşteriler aradıkları ürünü internet üzerinden daha uygun fiyata bulabiliyorlar.

 

TOBB Türkiye Teknoloji Buluşmaları’nın platin sponsorları gittigidiyor ve hepsiburada sunumlarında e-ticaretteki tecrübelerini ve istatistiklerini anlattı.

 

Gittigidiyor satıcılar ile müşteriyi bir araya getiren, ödemelerde yüksek güvenli sistemle çalışan büyük bir pazar. 2 saniyede bir satış gerçekleştiğini duyunca şaşkınlığınızı gizleyemiyorsunuz; aliexpress gibi uluslararası büyük bir pazarı düşününce şaşkınlığınız iyice artacaktır.

 

Gittigidiyor en yaşlı mağaza sahibinin #ilhamverensatıcıhikayeleri etiketiyle aşağıda yer alan videoyu paylaştı. 90 yaşında olan Mehmet İrfan Bey mobilya imal ediyor ve kızı aracılığı ile girdiği gittigidiyor’un hazırladığı videoda meslek aşkı için o kadar samimi konuşuyor ki; “mesleğim beni bırakmadan ben bu mesleği bırakmayacağım.” Benim için keyif aldığım anlardan birisiydi etkinlikte. 

 

 

 

Hepsiburada ülkemizde e-ticaretin perakende satışa oranının %2 olduğunu ve bu oranının farklı kıta ve bölgelerde daha yüksek olduğunu paylaştı. Türkiye e-ticaret, geçtiğimiz senelere oranla %34’lik bir büyüme yakalamış ve giderek artacağı kesin. Bir tık uzağınızda aradığınız ürünü satın alabiliyor veya ürününüzü satabiliyorsunuz. Bu bir tık uzak dediğimiz alanda ziyaret sayısı büyümeyi gösteriyor aslında; Türkiye’nin en büyük alışveriş merkezi aylık ziyaretçi sayısı 3 Milyonken, hepsiburada ziyaretçi sayısı 60 milyon kişi.

 

Bugüne kadar internetten alışveriş yapmayan var mı diye sorulduğunda az da olsa bir kaç el havaya kalktı; “ben dokunmadığım ve görmediğim şeyi almam.” dedi bir katılımcı. Güven problemi kesinlikle büyük bir etki bu konuda; ilk kez internetten alışveriş yapacak kişiler için öncelikle güçlü bir e-ticaret sitesinden yapmalarını öneriyorlar.

 

Hepsiburada geçen sene tanıtımını yaptığı farklı mağazalar seçeneğini anlattı; aynı ürünü tek sayfada ancak farklı mağaza fiyatları ile karşılaştırmalı olarak sunuyor. Kendi mağazanız ile artık hepsiburada üzerinden de satış yapabilirsiniz.

 

Bu iki platformda da Trabzon için bazı istatistikler sunuldu. Karadeniz bölgesinin en önemli kentlerinden olan Trabzon e-ticaret ile satış yoluna biraz uzak görünüyor. Oranlara bakıldığında gittigidiyor’da karadeniz bölgesinin yaklaşık %10 gibi oranda iken hepsiburada’da bu oran daha düşük. Yani satın alma konusunda ön yargıları kırmayı başaran şehrimiz henüz satış konusunda yeterli adımları atamadı.

 

Trabzon internetten ne sipariş ediyor diye merak ediyorsanız? Cep telefonu.

 

 

Girişimler sadece satış veya satın alma için değil bu iki değer arasındaki evrak konusunda da mevcut. Biliyorsunuz geçtiğimiz sene belli bir cironun üzerindeki şirketler için e-fatura zorunluluğu var. Yıllardır bu konudaki çalışmalarını anlatan fit solutions, bu cironun altındaki şirketlerin gönüllü olarak e-fatura sistemine geçebileceklerini aktardı.

 

 

Elektronik olarak düzenlenen evrakların en büyük avantajı kağıt tüketimini azaltmaktır. Böylece doğaya verilen bir zarar oranı azalacak.


Hızla büyüyen bu pazar konusunda Trabzon’da gerçekleşen bu buluşmaya emek veren herkese teşekkür ederim. Elimden geldiğince bilgileri sizlerle paylaştım. Bir sonraki etkinliklerde yine paylaşmak üzere!

 

Please reload

Please reload

FSO Logosunu Tanıyalım!

07/11/2018

1/10
Please reload

1923 - "Eminim ki, gençler yalnız nazariyatla meşgul değillerdir. Sanatın, ziraatın, ticaretin ne olduğunu anlayan ve bunları fiilen uygulayan gençlerdir. Gerçek zaferlere, ancak bu gibi verimli sahalardaki faaliyetle varacağız."

İletisim@fatihsuatoyman.com © 2017, Trabzon. Fatih Suat Oyman tarafından hazırlanmıştır.