Anlamlı Mesaj Veren Yaratıcı 10 Tasarım

30/06/2016

Herkese merhaba.

 

Şirket veya kuruluşların ve insanların bakış açısını daha iyi yorumlayabilmek için özellikle reklamlar ilgi alanımın üst sıralarında yer alıyor. Reklamları oluşturan tasarımların insanlar üzerinde ürünlerin ve hizmetlerin etkileyici olmasında önemli bir sırada yer alıyor. Özellikle televizyon, sosyal medya, dergi vb. çeşitli yayın ve basım yoluyla farklı tasarımlarla karşımıza çıkartarak akılda kalmasını sağlıyor. Araştırmalarım da karşıma çıkan o kadar yaratıcı ve “bunu nasıl hayal etmiş?” diye sorular sorduran bir çok örnekler mevcut.

 

Bu yazımda sizlerle paylaşmak istediğim tasarımlar; biraz sosyal mesaj içerikli olanlar yani farkındalık yaratanlar olacaktır. Bunun öncelikli sebebi günümüzde çoğalan kadına şiddet, çocuk istismarı, trafik kazaları, küresel ısınma, çevre kirliliği gibi birçok önemli sorunlarla yüzleşmemizdir. Bu tür reklamlar genellikle vakıflar, kar amacı gütmeyen kuruluşlar, hükümetler tarafından paylaşılsa da önemli bir probleme yoğunlaşmak isteyen şirketler tarafından yayınlanır yada uygulanır.

 

Gelin hep beraber, Dünya’nın farklı bölgelerinden seçtiğim ve aralarından beni en çok etkileyen eklamlara göz atalım.

 

Not: Paylaştığım bu tür farklı tasarımları Pinterest hesabımda “Hayal Et / Let’s Imagine” albümünden ayrıca takip edebilirsiniz.

  

 

1. “Beğenmek yardım etmek değildir”

 

Crises Relief Singapore (CRS), olası felaket durumunda insanlara yardım etmek, umutları çoğaltmak, fırsatlar sağlamak ve bilinci arttırmak misyonu ile hareket eden bir kuruluştur. 1999 İzmit depreminde de Türkiye’ye yardım etmiş. Sadece sosyal medyada tepki göstererek yada paylaşılan öğeleri “beğen” veya “Paylaş” düğmesi ile ihtiyaç sahiplerine bir faydası olmadığını anlatmak ve yardım için gönüllü olma çağrısında bulunmak için oluşturduğu kampanyalarından biri.

 

 

2. “Araba kullanmadan önce uyuyun”

 

The NZ Transport Agency, Yeni Zelanda’nın ulaşım sistemlerini düzenleyen, vatandaşlara sürücü belgelerini sağlayan kurumudur. Yeni Zelanda Polis teşkilatıyla ortaklaşa planladıkları bu kampanya tasarımda amaç; sürücülerin uykulu bir şekilde araç kullanmamaları konusunda bilinçlendirmek.

 

 

3. “Korkunç… Daha Korkunç”

 

WWF (World Wildlife Fund), Dünya Doğa Koruma Vakfı adı üzerinde doğayı korumak ve zararları onarmak, dolayısıyla canlıları korumak misyonu ile hareket eden uluslararası bir kuruluştur. Türkiye’de 1996 yılında farklı bir vakıf ile kurulmuş ve 2001 yılında da WWF ulusal kuruluşu olarak WWF-Türkiye adını almıştır. Ekolojik dengenin bozulmasının, doğanın zarar görmesi ile canlıların zarar göreceği konusunda farkındalık yaratmak için Türkiye’nin en başarılı ajansı kabul edilen DDB&Co şirketinin tasarladığı ve 2010 yılında Cannes Lion Açıkalan gümüş ödülüne layık görünen reklamının köpekbalığı versiyonu.

 

 

4. “Sapıklar, çocuğunuzun akıllı telefonlarında saklanabilirler.”

 

Innocence en Danger, Fransa’nın Paris kentinde kurulmuş ve birkaç ülkede, pedofiliyi durdurmak, çocuklara uygulanan cinsel istismarı engellemek, aileleri bu konuda bilinçlendirmek için çalışan bir kuruluştur. Özellikle akıllı telefonların hakim olduğu bir Dünya’da telefon kullanıcı yaş oranının düşmesi ile birlikte, bu tür rahatsızlığı olan kişilerin çocuklara kolay ulaşabileceği konusunda aileleri bilinçlendirmek için tasarım.

 

 

5. “Tek bir kare yeter.”

 

UNICEF (The United Nations Children's Emergency Fund), Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu, çocuk haklarının uygulanmasını destekleme konusunda uzmanlaşmış Birleşmiş Milletler kurumudur. Çocukların refahını arttırmak ve haklarını korumak için birçok ülkede faaliyet gösterir. Yine akıllı telefonların yaygınlaşmasıyla bilinçsiz kullanımların çocuklarda depresyonun ana sebeplerinden olduğunu ve hatta intiharlara yol açtığını göstermek için tasarlanan bu reklam kampanyası Cannes Lion 2015 Açıkalan’da altın ödülüne layık görüldü.

 

 

 

6. “Plastiklerin kaybolması için bir çok kuşak geçer.”

 

Surfrider Foundation, Amerika Birleşik Devletlerinde kıyıları, okyanusları korumak adına çalışan kar amacı gütmeyen bir kuruluştur. Güncel olarak Amerika’da kıyıların %56’sını koruyan kuruluşun amacı %100’ünü kontrol altına almak… Canlı-cansız varlıkların ve kıyıların ekolojik bütünlüğünü korumayı prensip etmiş bu kuruluşun, özellikle çevreye atılan plastik ürünlerin doğaya zarar verdiğini ve bunun nesiller boyu sürdüğünü anlatmak için hazırladığı bir tasarım.

 

 

 

7. “Kadınların üzerindeki sistematik baskıyı durdurun”

 

Mustafa Karakaş, Almanya’da yaşayan fotoğrafçı ve tasarımcıdır. Farklı kültürler ve toplumlarda Kadın Hakları üzerine yoğunlaşarak bir reklam tasarımı hazırlamış. Son zamanlarda kadınların üzerinde artan baskı ve zulmün durması konusunda farkındalık yaratarak oluşturduğu afişlerinden biri. Bu tasarımla Red Dot başta olmak üzere birçok ödül almış.

 

 

8. “Fırsatlar eğitim ile başlar.”

 

Literacy India, Hindistan’da eğitim, motivasyon ve meslek odak noktaları olmak üzere çocukları ve kadınları motive ederek mesleki hayatlar için motivasyon sağlamak, mesleki yetenekler kazandırmak, zor koşullar altındaki bölgelerde yardımcı olmak ve ekonomik olarak güçlendirmek gibi hedefler üzerinde çalışan ve kar amacı gütmeyen bir kuruluştur. Böylesine önemli vizyona sahip olan kuruluşun, işsizliğin eğitim ile aşılacağını vurgulamak için hazırladıkları reklam.

 

 

9. “Bir harf yada bir kız görebilirsiniz. Mesaj yazarak araba kullanmayın.”

 

Bir çok araba üreten firma, araba kullanırken telefonun kullanılmaması konusunda birçok tasarım yapmış. Fiat, yaygın olan bu kullanıma “Mesaj atma ve Kullan” alfabesi oluşturularak farkındalık yaratmak istemiş. Bu düşünce 2014 yılında Detroit’de gerçekleşen Yılın en iyi otomobil reklamları ödüllerinin “açık alan ve basılı görsel” alanında birincilik elde etmiş bunun yanında birkaç ödüle daha layık görülmüş.

 

 

 

10. “Gerçeğine sahip ol, dışarı çık.”

 

STIHL, 90 yıldır elektrikli testere gibi açık alan güç ekipmanları üreten bir firmadır. Sosyal bir mesaj vermek için kollar sıvanan bu tasarımlarda playstation, twitter, wireless ve ekranların renk özelliklerine dokundurarak ailelere, güncel problem olarak sayılan bu cihazlara veya uygulamalara giderek artan bağlılık derecesini vurgulamak istemiş. Farklı tasarımlarla karşımıza çıkan bu düşünce ailelere “Gerçeğine sahip olun, Dışarı Çıkın” sosyal mesajını vererek bütünleşmiş.

 

 

 

 

 

Please reload

Please reload

FSO Logosunu Tanıyalım!

07/11/2018

1/10
Please reload

1923 - "Eminim ki, gençler yalnız nazariyatla meşgul değillerdir. Sanatın, ziraatın, ticaretin ne olduğunu anlayan ve bunları fiilen uygulayan gençlerdir. Gerçek zaferlere, ancak bu gibi verimli sahalardaki faaliyetle varacağız."

İletisim@fatihsuatoyman.com © 2017, Trabzon. Fatih Suat Oyman tarafından hazırlanmıştır.